رویدادها آرشیو خبر ها
افت سهام یووه و ارزش دلیخت در مقابل کولیبالی!

افت سهام یووه و ارزش دلیخت در مقابل کولیبالی!

بازخوردهای متنوع به پیوستن ماتیاس دلیخت به یوونتوس همچنان ادامه دارد و از پیشکسوتان یووه گرفته تا خود این بازیکن، اظهارات مختلفی را بیان کرده‌اند که در ادامه بخش‌هایی از آنها به همراه واکنش ناامید کننده بازار بورس به این انتقال را خواهید خواند.

 

کلودیو جنتیله مدافع اسطوره‌ای تیم ملی ایتالیا و باشگاه یوونتوس در دهه 70 و 80 میلادی در گفتگو با رادیو TMW موضعی هرچند مثبت اما متفاوت‌تر از سایرین در مورد جذب ماتیاس دلخت از سوی یوونتوس اتخاذ کرده است.

 

علی‌رغم سن کم، دلیخت شبیه بازیکنان با تجربه در زمین بازی می‌کند و کیفیت قابل قبولی را در دفاع از خود نشان می‌دهد. طبیعتاً دورنمای پر امیدی پیش‌روی او قرار داد؛ هرچند نباید فراموش کرد که بازیکنان زیادی پس از درخشش در سنین جوانی، رفته‌رفته در فوتبال جهان ناپدید می‌شوند از یادها می‌روند. ستارگان کم‌سویی که شعله استعدادهایشان بسیار زودتر از انتظارها خاموش می‌شود. معقتدم مبلغ پرداختی یووه برای جذب او ارزش به مراتب بیشتری از پرداخت 100 میلیون یورو برای انتقال بازیکنی مثل کالیدو کولیبالی داشت. گذشت زمان نتایج این استخدام را بیشتر و بهتر برای همه آشکار خواهد ساخت.

 

ادوین فن درسار مدیر اجرایی باشگاه آژاکس و سنگربان سابق یوونتوس در اواخر دهه 90 میلادی نیز با انتشار پستی در اینستاگرام برای کاپیتان جدا شده این تیم آرزوی موفقیت کرد.

 

با مسیر آژاکس به یوونتوس به خوبی آشنایم. برایت در تورین بهترین‌ها را آرزو می‌کنم، ماتیاس. یووه؛ مواظب او باش.

 

روزنامه Mundo Deportivo نیز که در روزهای اخیر با پوشش اخبار مختلف در مورد بیانکونری و علی‌الخصوص ماجرای پیوستن نیمار به یووه، نشان داده که توجه ویژه‌ای به این باشگاه ایتالیایی دارد، از خبری جنجالی که متأثر از حضور دلیخت در یووه است، رونمایی کرده:

 

این روزنامه اسپانیایی نیز در شماره امروز خود با اشاره به ورود ماتیاس دلیخت به یوونتوس، مدعی شد در هفته‌های آتی لئوناردو بونوچی مدافع 32 ساله بیانکونری جمع این تیم را ترک خواهد کرد و به یکی از دو باشگاه علاقه‌مندش؛ منچستر سیتی یا پی‌اس‌جی خواهد پیوست.

 

در همین حال ماتیاس دلیخت نیز در گفتگویی که شبکه تلویزیونی Ajax TV آن را منتشر کرد، در اظهاراتی کوتاه، با اشاره به اصلی‌ترین دلیل انتخاب یووه برای ادامه دوران ورزشی‌اش، احتمال دیدار دوباره‌اش با آژاکس در آینده‌ را منتفی ندانست.

 

10 سال در جمع تیم‌های پایه‌ آژاکس و 3 سال در کنار تیم اصلی بازی کردم. طبیعی است که پس از سیزده سال، جدایی و وداع با این باشگاه برایم سخت و تلخ باشد. در کنار آژاکس خاطرات تلخ و شیرین فراوانی را از سر گذارندم که تا همیشه بخشی جدانشدنی از زندگی‌ام خواهند بود. دلم برای دوستانم در آمستردام تنگ خواهد شد. دنیا را چه دیدید شاید در آینده دوباره به هم رسیدیم؛ هیچ کس از آینده خبر ندارد.
از کودکی علاقه‌مند به سبک دفاعی آتزوری و شیفته مدافعان ایتالیایی بودم. همیشه نام‌های زیادی از آنها در فهرست بازیکنان مورد علاقه‌ام بوده‌اند؛ از شیره‌ا و باره‌زی بگیرید تا مالدینی، نستا و فابیو کاناوارو. بی‌تردید آنها بهترین مدافعان تاریخ فوتبال هستند و قرار گرفتن در امتداد راه آنها برایم بسیار هیجان‌انگیز خواهد بود.

 

و در نهایت اینکه، Calcio Finanza گزارش داده که ورود دلیخت به یوونتوس نیز نتوانسته روند نزولی کاهش سهام باشگام یوونتوس در بورس را که در هفته‌های اخیر ایجاد شده، تحت تأثیر خود قرار دهد.

 

ساعاتی پس از امضای رسمی قرارداد یوونتوس با ماتیاس دلیخت، سهام باشگاه یوونتوس در کمال تعجب %1. 48 - کاهش یافت تا نخستین واکنش بورس به مهم‌ترین انتقال بیانکونری در تابستان نیز تأثیری در افت‌های اخیر سهام این باشگاه نداشته باشد.

 

و در نهایت نیز تصویری از دوران کودکی ماتیاس دلیخت با لباس یوونتوس را ببینید

که در ساعات گذشته در اینترنت دست به دست می‌شود.

 

 


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حامد
حامد «خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: